HISTORY MODEL QUESTIONS ৷৷ FOR CLASS 12 ৷৷ 2018
1. হৰপ্পীয় সংস্কৃতিৰ ধৰ্মীয় বিশ্বাস সম্পৰ্কে চমুকৈ লিখা ৷
উত্তৰ : ঐতিহাসিক আৰ চি মজুমদাৰৰ মতে সিন্ধু সভ্যতা বা হৰপ্পা সভ্যতাৰ সময়ত মাতৃপূজাৰ প্ৰচলন আছিল ৷ খনন কাৰ্যৰ ফলত উদ্ধাৰ হোৱা বহু দেৱ-দেৱীৰ পৰা মাতৃপূজাৰ প্ৰচলনৰ কথা জনা যায় ৷ দেৱী শক্তিৰ প্ৰতীক ৷ অ্ৱশ্য পিছৰ কালৰ শক্তি পূজাৰ সৈতে দেৱী পূজাৰ সাদৃশ্য নাথাকিবও পাৰে ৷ তেনে হ'লেও মূল বিশ্বাসৰ ক্ষেত্ৰত ধাৰণাটো একেই আছিল ৷ হৰপ্পা সভ্যতাত দেৱী আছিল শক্তি আৰু উৰ্বতাৰ প্ৰতীক ৷ মাটি খান্দি পোৱা কোনো মূৰ্তিত জুইৰ ধোৱা লগাৰ চিন পোৱা গৈছে ৷ ইয়াৰ পৰাই সেই সময়তো মূৰ্তিৰ আগত ধূপ-ধূনা জ্বলাই পূজা কৰাৰ প্ৰমাণ পোৱা যায় ৷ মহেঞ্জোদাৰোত উদ্ধাৰ হোৱা চীল মোহৰত ধ্যানমগ্ন চক্ষু মূদ্ৰিত পদ্মাসনত উপবিষ্ট এটা মূৰ্তি দেখিবলৈ পোৱা গৈছে ৷ মূৰ্তিটোৰ তিনিটা মূৰ , তিনিটা শি ং আৰু তিনিখন মুখ আছিল ৷ মূৰ্তিটোৰ চাৰিওপিনে জীৱ - জন্তুৱে আৱৰি আছে ৷ বহুতো পণ্ডিতে এইটো শিৱৰ পূৰ্ণ সংস্কৰণ বুলি ক'ব খোজে ৷ কাৰণ শিৱক ত্ৰিমূৰ্তি , পশুপতি আৰু মহাযোগী বুলি কোৱা হয় ৷ মূৰ্তিটোৰ মূৰত থকা শিঙক ত্ৰিশূলৰ পূৰ্ব সংস্কৰণ বুলি ধৰি ল'ব পাৰি ৷ এনে দেৱতাক বহুতে উৰ্বৰতাৰ দেৱতা বুলি অনুমান কৰিছিল ৷
2. 'বহিৰ্বিবাহ আৰু অন্তৰ্বিবাহ ' বুলিলে কি বুজা ?
উত্তৰ : নিজৰ জাতিগোষ্ঠীৰ বাহিৰত অন্য জাতি গোষ্ঠীৰ মাজত সম্পন্ন হোৱা বিবাহক বহিৰ্বিবাহ বোলা হয় ৷ আনহাতে এখন ঠাইত একেলগে বাস কৰা আৰু একে জাতি গোষ্ঠীৰ মাজত সম্পন্ন হোৱা বিবাহক অন্তৰ্বিবাহ বুলি কোৱা হয় ৷
3. ' ব্ৰহ্মোত্তৰ ' আৰু ' ধৰ্মত্তোৰ ' বুলিলে কি বুজা ?
উত্তৰ : ব্ৰাহ্মণসকলক দান কৰা মাটিক ' ব্ৰহ্মোত্তৰ ' মাটি আৰু মন্দিৰৰ বাবে দান কৰা মাটিক ' ধৰ্মত্তোৰ ' বুলি জনা গৈছিল ৷
4. বুৰজ্ঞী কি ? আহোম যুগত ৰচিত এখন বুৰজ্ঞীৰ নাম লিখা ৷
উত্তৰ : আহোম যুগত আৰু তাৰ পিছত অসমীয়া ভাষাত ইতিহাসৰ বিভিন্ন ঘটনাৰাজি সংৰক্ষিত কৰি থোৱা গ্ৰন্থক বুৰজ্ঞী বোলা হয় ৷
আহোম যুগত ৰচনা কৰা এখন বুৰজ্ঞী হ'ল - টুংখুঙীয়া বুৰজ্ঞী ৷
আহোম যুগত ৰচনা কৰা এখন বুৰজ্ঞী হ'ল - টুংখুঙীয়া বুৰজ্ঞী ৷
5. 1858 চনত বৃটিছে ফাঁচী দিয়া অসমৰ বিদ্ৰোহী দুগৰাকীৰ নাম লিখা ৷
উত্তৰ : মণিৰাম দে্ৱান আৰু পিয়লী বৰুৱা ৷
6. মিলকিয়াত কি ?
উত্তৰ : জমিদাৰসকলৰ ব্যক্তিগত মাটিবোৰক মিলকিয়াত বোলা হয় ৷
7. কিতাবখানা বুলিলে কি বুজা ?
উত্তৰ : য'ত বিভিন্ন ধৰণৰ কিতাপ সংৰক্ষিত কৰি থোৱা হয় তাকে কিতাপখানা বুলি জনা যায় ৷
8. 1857 চনৰ বিদ্ৰোহীৰ দুগৰাকী নেত্ৰীৰ নাম লিখা ৷
উত্তৰ : ঝান্সীৰ ৰাণী লক্ষ্মীবাই আৰু অযোধ্যাৰ ৰাণী বেগম হজৰত মহল ৷
9. 1929 চনৰ লাহোৰ কংগ্ৰেছ অধিৱেশন ভাৰত বুৰজ্ঞীত কিয় গুৰুত্বপূৰ্ণ ?
উত্তৰ : 1929 চনৰ লাহোৰ কংগ্ৰেছ অধিৱেশনত কংগ্ৰেছৰ সদস্যসকলে ' পূৰ্ণ স্ৱৰাজ 'ৰ দাবী উত্থাপন কৰিছিল ৷
10. ভাৰত বিভাজনৰ অভিজ্ঞা মহিলাসকলৰ কেনে আছিল বৰ্ণনা কৰা ৷
উত্তৰ : ভাৰত বিভাজনৰ সময়ত মহিলাসকলৰ অতি ভয়ানক তথা দুখলগা আছিল ৷ সকলো ফালৰ পৰাই মহিলাসকল আক্ৰমণ বলি হ'ব লগাত পৰিছিল ৷ আক্ৰমণকাৰীসকলে যুদ্ধত জয় কৰা ভূ - খণ্ডৰ দৰে মহিলাসকলৰ শৰীৰক ব্যৱহাৰ কৰিছিল ৷ বহু নাৰী বলৎকাৰৰ সন্মুখীন হোাৱৰ লগতে বেচা - কিনাৰ সামগ্ৰীত পৰিণত হৈছিল ৷ মহিলাসকলক আনকি অচিনাকি তথা নজনা - নিচিনা মানুহৰ লগত সংসাৰ কৰিবলৈ বাধ্য কৰোৱা হৈছিল ৷
11. ভাৰতত অস্পৃশ্যতাৰ নিৰ্মূলৰ বাবে সংবিধান সভাই অনুমোদন জনোৱা দুটা ব্যৱস্থা উল্লেখ কৰা ৷
উত্তৰ : শিক্ষাৰ প্ৰসাৰ আৰু জাতিভেদ প্ৰথা নিৰ্মূল ৷
12. ' আলাৱাৰ ' আৰু ' নায়ানাৰ ' সকল কোন আছিল ?
উত্তৰ : আলাৱাৰ : ষষ্ঠ শতিকাৰ পৰাই এচাম ভক্তই বিষ্ণৰ ওপৰত অটল বিশ্বাস ৰাখি ভক্তিভাৱ প্ৰদৰ্শন কৰে আৰু বিষ্ণুৰ বিভিন্ন কৰ্মৰাজিত নিজকে নিষ্ঠাসহকাৰে সেৱা বা ভক্তি আগবঢ়ায় তেওঁলোকক আলোৱাৰ বোলা হয় ৷
ঠিক একেদৰে শিৱৰ ভক্তসকলেও একেৰকমে সেৱা বা ভক্তি আগবঢ়ায় আৰু বিভিন্ন তীৰ্থস্থানত তেওঁলোকৰ উপাস্য দেৱতাই বিৰাজ কৰা বুলি গভীৰ বিশ্বাস কৰে ৷ তেওঁলোকক নয়নাৰ বোলা হয় ৷
ঠিক একেদৰে শিৱৰ ভক্তসকলেও একেৰকমে সেৱা বা ভক্তি আগবঢ়ায় আৰু বিভিন্ন তীৰ্থস্থানত তেওঁলোকৰ উপাস্য দেৱতাই বিৰাজ কৰা বুলি গভীৰ বিশ্বাস কৰে ৷ তেওঁলোকক নয়নাৰ বোলা হয় ৷
Thank you
ReplyDeleteযুতদাৰ সকল কোন আছিল?
ReplyDelete